0

Nytt in + testar ny frisyr

Halloj på er! :D

Idag har jag varit på Ullared med familjen.

Jag köpte det här diademet. Vad tycker ni? Diadem är verkligen perfekt när man vill göra något med håret men vet inte vad. Då sätter man bara på sig ett diadem och så är man klar. Smidigt!
Jag fick även en impuls till att testa att göra två bollar på var sin sida om huvudet. Jag visste inte om jag skulle passa i det eller om det ens skulle bli snyggt. När jag väl såg mig själv så gillade jag ändå frisyren. Den känns lite busig och rolig, som jag. På måndag i skolan kanske jag kommer med två bollar :D
Idag köpte jag även små genomskinliga gummiband, ett glitterspray och en donut. Allt är till mitt hår. Nä, jag kommer aldrig sluta köpa prylar till håret, mitt förråd kan aldrig bli för stort.

Nä, sen köpte jag faktiskt inte så mycket mer på Ullared. Det blev i alla fall också en matlåda till skolan, en almanacka, godis, hårborttagningswax och stödstrumpor (kmr behöva det till mitt ben i dryga halvåret). Där tar min shoppinglista slut faktiskt.
Jag är inte någon shoppingmänniska egentligen direkt. Jag ogillar trängsel och mycket folk men det får man stå ut med på Ullared och det gick bra ändå. Sedan är jag en sån person som liksom blir blind av alla produkter när det finns så mycket saker överallt och då blir det istället så att jag inte väljer någonting.

Vet ni, nu har det gått drygt två veckor sedan mitt gips rök och min rörlighet i foten har faktiskt förbättrats jättesnabbt. Sjukgymnasten sa att för att ha varit utan gips så kort som jag har så är jag väldigt rörlig och det är ju kul att höra.
Jag får fortfarande inte gå utan kryckor dock och jag får inte heller gå så mycket så det var rullstol som gällde idag på Ullared.
Främlingar har varit så snälla nu när jag har suttit i rullstol idag. Det är ju trångt med rullstol ibland i ett varuhus och idag har det varit fem främlingar som har frågat om jag behövt hjälp med att komma fram. Det är omtänksamt och gulligt tycker jag.

Kommentera här: