1

Vattenfallsfläta i repris

Vattenfallsfläta: steg för steg
 
1. Börja med tre slingor. Precis som när du gör en vanlig fläta. 
 

2. Ta slingan från höger och korsa över till mitten.

3. Placera sedan vänster slinga i mitten. Nu har du gjort "ett varv" av en vanlig fläta.
 

          4. Gör nu samma sak igen, som du gjorde från början. Ta höger slinga och lägg i mitten.

5. Nu ska du ta vänsterslingan och lägga i mitten, men du ska ta en ny slinga och lägga ihop den med vänsterslingan. Dessa slingor, ska du tillsammans placera i mitten. (samma teknik som när man gör en inbakad fläta)
 


6. Nu har du tre slingor.
 

7. Här är det fortfarande tre slingor, men jag har släppt den högra. Nu ska du bara ha två slingor.
 

     8. Slingan som ligger längst till höger är den som jag släppte. Slingan som nu ligger i mitten (jag har har min tumme på den). Det är en helt ny slinga som jag greppade. Jag lade denna slinga i mitten, som ni kan se. 


9. Här har jag placerat den yttre slingan i mitten och lagt till en ny slinga i den slingan. (samma sak som jag gjorde i steg "5".

10. Här gör jag samma sak som jag gjorde i steg "8". Jag tog upp en ny slinga och korsade över till mitten. Nu är det bara att fortsätta att fläta. Fortsätt genom att fläta på samma sätt som i steg "5".                                                                                                                                                                                                                                       
Här är den färdiga flätan


 
Det här är också en vattenfallsfläta. Ni kan se att den här flätan är mer åtspänd. 

 
 

Kommentarer:

1 carro:

skriven

Åh så fint :)

Svar: Tack :D
Fina frissan

Kommentera här: