1

Donut utan resthår

I inlägget under rubriken "Donut" kan du lära dig grundstegen till hur du gör en donutfrisyr. 

Nu ska jag visa hur du gör för att inte få något "resthår" alls. 

När du har trätt på donuten ovanpå hästsvansen ska du dela upp din hästsvans i två sektioner. Snurra varje sektion ett varv runt donuten. 

Den slingan som jag höll i, på förra bilden ska du snurra ett varv runt donuten så att det ser ut såhär. (har du längre hår än mig kan du självklart snurra ditt hår fler varv) 

Sedan fäster du den slingan som är kvar med hårnålar. Därefter fördelar du håret jämt så att donuten täcks. Använd eventuellt en toffs. 

Färdigt

Du kan också göra såhär:

När du har placerat ditt hår så som jag har gjort på bilden är det bara att snurra på donuten tills det ser ut såhär:


Ni får prova och se vilken metod som ni tycker är enklast.

Det var faktiskt första gången som jag provade den metoden som jag visade först. Jag hittade nämligen nyss på den, jag fick inspiration när jag tänkte på hur jag hade gjort när jag gjorde "knut med flätor" för ett tag sen. 

Vilken knut är finast? 

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Himla kul med frisyr blogg! Tycker själv att det är väldigt kul med kepiga frisyrer:)

Svar: Roligt att du gillar min blogg! Din är också underhållande tycker jag :D
Fina frissan

Kommentera här: